idasvillkor.blogg.se

Åsikter, Vardag och Livet i allmänhet

Jag är svag för att jag gråter (?!?)

Publicerad 2015-06-13 18:30:56 i Åsikt,

Det finns olika synpunkter på frågan om man är stark eller svag när man visar känslor. Jag vet vad jag tycker och jag vet varför jag tycker det.

 Ingen människa mår bra alltid. Vi har alla olika sätt att uttrycka detta. Många personer gråter och jag är en av dem. Detta är ingenting jag skäms över. Jag har fått höra att jag är svag på grund av detta. Men jag ser det såhär; om jag inte gråter eller blir arg kommer jag att må dåligt väldigt länge. När jag mår dåligt påverkar jag människor negativt. Jag blir grinig, irriterad och otrevlig. Jag gör därför andra människor en tjänst när jag gråter. Hur kan jag vara svag när jag gör er en tjänst?

 Att må dåligt är ingenting som gör dig svag. Det visar bara att du har känslor och är en frisk person. Jag säger inte att det är dåligt att göra på ett annorlunda sätt. Det kanske fungerar för er. Men jag är inte intresserad av att stänga av mig själv och bli apatisk för att ni tycker att jag är svag. Och att visa sina svagheter någon gång är inte heller negativt! Att alltid visa sig stark måste vara extremt ansträngande och jag hade aldrig orkat med det.

 Ibland kan jag börja gråta utan anledning. Och för att citera Johnny Depp: ”People cry, not because they´re weak. It´s because they´ve been strong for too long”.
(Svenska: "Personer gråter, inte för att de är svaga. Det är för att de har varit starka för länge")

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela