idasvillkor.blogg.se

Åsikter, Vardag och Livet i allmänhet

"Tänk efter..." Fortsättning

Publicerad 2015-06-27 10:03:38 i Livet,

Hade du aktat dig för din granne om ett rykte om honom hade spridits? Hade du misstänkt att han ska göra det eller hade du förväntat dig det? Tänk efter innan du läser vidare…

De flesta av er önskar och inbillar er att ni bara hade misstänkt honom. Men så är nog inte fallet. Hade jag hört att min granne var våldtäcksman hade jag undvikit honom så mycket jag kunde. Jag hade slutat titta på honom. Jag hade slutat hälsa. Jag hade diskret gått iväg om jag hade sett honom. Han hade blivit stämplad. Stämplad som våldtäcksman, machoidiot och hustrumisshandlare trots att detta kanske inte är sant.

Anledningen till att jag skriver detta kanske är uppenbar för vissa av er. Det kommer alltid att cirkulera rykten. Tänk då på vad ni lär er i skolan, kritisera källan. Allt som sägs är inte sant. Tänk er själva att vara den här mannen. Att veta att folk tar avstånd från dig. Att veta att folk aldrig kommer att lita på dig igen. Det spelar ingen roll vad du säger.

Den enda som kan döma honom är en domare i en domstol. Får man däremot reda på att sin kompis har blivit våldtagen av någon den känner ska man såklart lita på hen. Men man ska också alltid blanda in polisen när något sådant händer.

Och även om er granne har blivit friad i en domstol kommer människor aldrig lita på honom igen. Han kommer alltid att vara en våldtäcksman, machoidiot och hustrumisshandlare!

 

 

Kommentarer

Postat av: S A N N A

Publicerad 2015-06-27 16:53:04

Vad bra skrivet, det är viktigt att tänka på det!

Svar: Tack så mycket!
idasvillkor.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela