idasvillkor.blogg.se

Åsikter, Vardag och Livet i allmänhet

Smink är inte ytligt

Publicerad 2015-06-29 11:01:17 i Jag, Åsikt,

 
 
 
Jag har varit intresserad av smink i ungefär 1 år nu. Ovan ser ni några av mina konstverk ;)
 
Till vardags använder jag inte smink. Jag tycker bara att det är ivägen och vill helt enkelt inte lägga ner energi på det varje morgon.
Många tror att jag inte har smink för att jag tycker att det är ytligt. Men så är inte fallet!
 
För mig handlar smink om att uttrycka sig själv och även framhäva fina drag i ansiktet. Använder man smink för att imponera på någon tycker jag att man ska tänka om. Du ska använda det för att du tycker om det och vill ha det. Inte för att du tror att någon annan tycker om dig mer om du har smink! Om du har en vän som inte tycker om dig om du inte använder smink är det ingen vän.
 
Jag förstår varför många använder smink. Det kan framhäva era bra drag i ansiktet och förändra utseendet drastiskt. Vill ni använda smink, kör på! Men glöm inte att tvätta av det ordentligt innan ni går och lägger er. Sminket kan nämligen täppa igen porerna och orsaka finnar.

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: sandra

Publicerad 2015-06-29 11:43:46

coola sminkningar!

Svar: Tack :)
idasvillkor.blogg.se

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Publicerad 2015-06-29 13:21:29

snyggt ju

Svar: Tack :)
idasvillkor.blogg.se

Postat av: laralucy

Publicerad 2015-06-29 22:35:34

snyggt! :O älskar det du gjort på andra bilden! :D

Svar: Tack så mycket :)
idasvillkor.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela