idasvillkor.blogg.se

Åsikter, Vardag och Livet i allmänhet

Punkindustriell hårdrockare med attityd

Publicerad 2015-06-18 15:53:20 i Bok,

För att inte tjata om mina åsikter hela tiden ( ;) ) tänkte jag prata om en bok jag precis läste. Hoppas ni tycker det är kul. Jag älskar att läsa så jag tänkte att detta kunde vara en bra ide :)

 Boken heter ”Punkindustriell hårdrockare med attityd” och är skriven av Louise Halvardsson år 2007. Huvudpersonens namn är Amanda. En normbrytande tonåring i en liten småstad. Hennes föräldrar vill att hon ska gå ut gymnasiet med högsta betyg och hon är trött på deras tjat. För att fly går hon till sin bästa vän Kim som är starten till alkohol, sex och droger. I skolan blir hon vän med Marie, som fixar in henne på fester och en klubb i stan…

 Rubriken fångade mig och jag satte mig ner och läste den i biblioteket till en början. Jag fastnar oftast inte i en bok förrän jag har läst några sidor men den här hade mig runt sitt lillfinger direkt! Sättet Louise uttrycker sig fångade mig. Kapitlen är korta men innehåller så mycket intressant och jag kände aldrig att jag ville lägga ifrån mig boken för att det blev tråkigt. Det är sällan jag läser en bok utan massor av onödig utfyllnad men den här var ett undantag!

 Det här är en relativt lättläst bok och verkligen något jag skulle rekommendera till de flesta tonåringar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela