idasvillkor.blogg.se

Åsikter, Vardag och Livet i allmänhet

Kvinnor måste raka sig!?

Publicerad 2015-06-12 18:25:44 i Åsikt,

Jag tänker gå rakt på sak idag. Nej! Kvinnor måste inte raka sig. Vissa väljer att göra det, andra inte.

 Kvinnor har, precis som män, hår under armarna och på benen. Jag kan inte säga varför andra kvinnor rakar sig. Men jag kan berätta varför jag gör det. Jag tycker helt enkelt inte om hår. Det kan låta märkligt men jag ogillar allt hår på kroppen. Även det som sitter på huvudet. Känslan av hår på mig själv är inte behaglig. Det är därför jag rakar mig.

 Jag hör många kommentarer som handlar om smink, kläder och att raka sig. Och alla handlar om precis samma sak. Att man gör det på grund av den man älskar, antingen man eller kvinna. Detta är inte verkligheten för mig. Om min pojkvän inte älskar mig om jag inte rakar mig förtjänar han inte att vara med mig. Alla människor har något de föredrar. Jag förstår om en man eller kvinna vill känna på lena ben och inte håriga. Men om de älskar dig på riktigt kommer de inte att bry sig.

 Om du inte vill raka dig så borde du inte göra det. Skönhet kommer inifrån. Det låter väldigt klyschigt men det är sant. Din utstrålning är vad som får andra människor intresserade. Inte om du har lena ben och armhålor. Om du blir sedd ner på för att du inte rakar dig visar det bara hur omogen den andra personen är.

 Om du vill raka dig, go for it! Men gör det inte för någon annan än dig själv.

 Gör vad du vill och låt dig inte påverkas av någon annan. Du är inte bättre eller sämre för att du inte rakar dig. Och du är inte bättre eller sämre för att du rakar dig.

 (Ja, det är jag som leker modell på en lekplats ;). Kredd till min syster som tog bilden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela