idasvillkor.blogg.se

Åsikter, Vardag och Livet i allmänhet

Än är inte den siste idioten född...

Publicerad 2015-06-23 16:50:25 i Livet, Åsikt,

För 2 dagar sedan bestämde jag och min kompis (Vera) oss för att gå en promenad. Klockan var 22:30 och det var mörkt ute. Jag har väldigt kort hår och på mig hade jag en lång, grå rock med band i midjan (bild nedan). Vi lever i en storstad så de flesta vägarna är bra belysta. Vi gick ner mot stranden och svängde sedan upp på en mindre väg. Klockan hade hunnit bli 23:00. Vägen vi gick på var mörk och ingen annan var ute, trodde vi.

Längre ner på vägen står 4 tjejer och röker. Jag uppskattar att de var i 17-års åldern. När vi går förbi ser jag hur de tittar på mig. Nästan som att jag är ett UFO. Vi fortsätter gå. Vi är ungefär 2 meter framför de när jag hör ena tjejen skrika. Mina öron fångar upp ljudet och jag förstår efter en stund att det jag hör inte är något trevligt.

”Det ser ut som du har morgonrock på dig”. De syftar på min rock. Min absoluta favoritrock som jag önskade mig hur länge som helst. Jag struntar i de och fortsätter gå. Vera tittar bak men väljer, precis som jag, att ignorera dem. Men de andra tjejerna väljer att göra som sin vän. Efter en stund hör jag hur de börjar prata om mitt hår. ”Ska du inte ta och klippa av dig allt? Det är ändå inte lönt att spara på det där”. Jag suckar och fortsätter gå.

Hur kan man överhuvudtaget bete sig så? Jag har aldrig träffat de här tjejerna innan och jag lämnade de ifred. Jag gick inte fram till de, pratade inte med de och tittade knappt på dem.

Som tur är påverkas jag inte av det där. Jag kommer fortsätta ha min rock på mig och klippa håret kort. Bara för att jag inte ser ut som tjejerna i skönhetstidningarna är jag inte ful. Jag kan ta på mig en sopsäck och fortfarande se bra ut. Allt handlar om utstrålning. Och vad får de ut av att säga sådär? Jag har svårt att tänka mig att de känner stolthet…

Jag blev förvånad. Visste inte att människor sa så till någon de aldrig har träffat. Hade jag träffat de igen hade jag inte varit otrevlig. Jag hade bara velat fråga varför de gjorde så. Själv hade jag aldrig valt att skrika efter någon, och verkligen inte någon jag inte känner. Suck… Ibland undrar jag vad det är för fel på människor. Hur har de blivit uppfostrade?

 Inte världens bästa bild kanske men jag hade riktigt kul när jag tog den :,D

 

Kommentarer

Postat av: LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Publicerad 2015-06-23 18:25:27

Jag tycker du är riktigt fin! Och du ska få klä dig och se ut exakt som du vill. Jag är en sån person att jag inte kan inte hålla käften eller ignorera. Hade någon sagt det där till mig så hade jag gått till attack direkt. Jag vägrar låta någon trycka ner mig på ett eller annat sätt. Men ibland kan det vara bra att ignorera. Det är något jag måste bli bättre på.

Svar: Tack så jättemycket! Jag var på väg att vända mig om och börja skrika men lyckades lugna ner mig med hjälp av Vera :/ Sedan skrattade jag mest åt de :,D
idasvillkor.blogg.se

Postat av: Jasmine

Publicerad 2015-06-23 20:48:08

Bra gjort att ignorera dem jävlarna! Dem ser säkert inte bättre ut själva.
Avundsjuka, över att dem kanske inte har så bra liv som du har.
Eftersom att de hatar, så mår dem dåligt. usch på sånt folk!

Varje gång jag är i stan eller typ där jag bor, KASTAR folk ord eller blickar på mig, om hur fula mina kläder är. Att jag inte alls är någon hiphopare, att jag bara leker för att bli känd eller att jag aldrig kommer att bli något jag önskar. Vem vet, mina drömmar kanske slår in. Hur vet dem?

eller blickar, usch.
bitchblickar.

eller på burger king när ja o min kompis va där, de sa: Jävla fjortisar, bitchar, sätt på er kläder. osvosv

fast vi hade kläder. stay strong.


Svar: Ja, vissa människor alltså... Men om man ignorerar de kanske de inser att de gör fel. Man får ju iallafall hoppas det.
idasvillkor.blogg.se

Postat av: milina.blogg.se

Publicerad 2015-06-24 02:09:06

Ett typiskt osäkert beteende! Förmodligen var det "ledaren" i gänget som började och då hakade dom andra på. Uppenbart att såna människor inte mår bra, så dom tar ut det på andra! En lycklig människa känner inget behov att klanka ner på andra eller ens orkar lägga ner sin energi på andra på det sättet, dom har fullt upp med sitt!

Svar: Ja, du har säkert rätt. Synd att de håller på så istället för att hitta hjälp för att må bättre...
idasvillkor.blogg.se

Postat av: rebeccafornstedt.blogg.se

Publicerad 2015-06-24 14:20:56

Usch! Det här gillar jag inte! Är det okej om jag skriver ett inlägg om detta (när folk skriker efter en) och använder denna händelse som exempel? :) Har lite tankar kring det som jag vill dela mer av än i en kommentar till dig hihi.

Svar: Absolut :)
idasvillkor.blogg.se

Postat av: Ellie

Publicerad 2015-06-24 20:57:52

Jävla idioter. Om jag hade varit där alltså.......... Var hände det här nånstans btw? Eller alltså var bor du?

Meningen "Min absoluta favoritrock som jag önskade mig hur länge som helst." skar ju verkligen i hjärtat, men hoppas att du inte tar åt dig.

Svar: Bor i Malmö.
Nädå, jag tar inte åt mig. Skrattade mest åt dem ;)
idasvillkor.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela