idasvillkor.blogg.se

Åsikter, Vardag och Livet i allmänhet

Homofober, ta er i röven!

Publicerad 2015-07-28 18:46:03 i Åsikt,

Det finns få saker jag avskyr och äcklas av. Men bland de sakerna finns homofobi.
 
Hur kan ni ha hjärta att hata en annan männsiska på grund av deras sexuella läggning? Ni blir inte tvingade till att älska en människa av samma kön så varför försöker ni tvinga homosexuella personer att älska en människa av olikt kön? Hur orkar ni skapa massor av drama för att en annan människa har sex med en smkönad person? Det är bara sjukt...
 
Jag är så otroligt imponerade av homosexuella personer som står upp för sig själva trots allt hat de får. Trots att de dagligen måste stå ut med att få glåpord skrikna efter sig. 
Själv hade jag aldrig orkat. Jag hade antagligen stängt in mig och stannat på mitt rum.
 
Även om jag hör att de inte tar åt sig så tror inte jag att det är sant. Vi är alla människor och till en viss gräns är det väll okej. Men när den gränsen överskrids, vilket den alltför ofta gör, blir man ledsen. Att få en kommentar skickad efter sig kanske inte gör ont men om man konstant, vart man än går, måste stå ut med det kommer man att bli ledsen och arg. 
 
Homofober, ta er i röven! Skaffa självförtroende så att ni inte behöver kränka andra människor för att må bra.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-04 22:30:22

Har du pojkvän?

Svar: Nej, men jag är heterosexuell.
idasvillkor.blogg.se

Postat av: Bellah

Publicerad 2015-08-10 12:53:51

Jag bilr så himla RÄDD för homofober.
I mina ögon är alla verkligen precis lika mycket värda och jag tycker det är så hemskt att det finna människor som inte tycker det. :(

Svar: Precis!
idasvillkor.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela